راهنمایی یک سفر رویایی به مناطق سرسبز شمال پاکستان و سرزمین بهشت کشمیر

ایالت گیلگیت-بالتستان، که با عنوان مناطق شمالی پاکستان نیز شناخته می شود، شمالی ترین قلمرو و یکی از زیباترین مناطق این کشور برای سفر می باشد.

گیلگیت-بالتستان دارای 5 رشته کوه هشت هزار متری و بیش از پنجاه قله بالاتر از 7000 متر (23،000 فوت) و به عنوان مهد شگفت انگیز ترین کوههای جهان نامگذاری شده است.

Mountains-of-Gilgit-Baltistan.

سه مورد از طولانی ترین یخچال های طبیعی جهان در خارج از مناطق قطبی در مناطق شمالی پاکستان در ایالت گیلگیت-بالتستان یافت می شود.

در این پست لیستی از کارهایی را بخوانید که سفر شما به مناطق شمالی پاکستان را دلنشین تر می سازد:

1. کوهنوردی

عمده فعالیت های گردشگری در مناطق شمالی پاکستان کوه نوردی می باشد و این صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است. چراکه کوه های شمال پاکستان از قابل دسترسی ترین کوه های در جهان می باشد.

به عنوان مثال شما می توانید با ماشین در جاده های کوهی مربوط به  قله های 7000 متری از دره هونزا رانندگی کنید. همچنین مسیرهای ویژه کوهنوردی های پرماجرا نیز در مناطق شمالی پاکستان وجود دارد.

شما می توانید از مراتع باز Fairy Meadows ، به کوه پایه کوه های بزرگ هیمالیا Nanga Parbat بروید.

Nanga Parbat

فلات Dosai که به شهر اسکاردو منتهی می شود، دروازه ورود به دامنه کوه های کراکروم می باشد.

Deosai-Rupal-Panorama.

بزرگراه کراکروم یا KKH بخش پاکستان جاده باستانی ابریشم است. بیشتر تعطیلات تورهای گروهی کوچکی برگزار می گردد که از Kashgar  در چین شروع می شود و از کوه های کراکروم می گذرد. شما می توانید به راحتی در این تورها نام نویسی و با آنان همراه شوید.

Karakoram highway

2. بازدید از دره فرهنگ و جشن

در سفر به مناطق شمالی پاکستان برای مشاهده فرهنگ های باستانی از مردم دره کلاش دیدن کنید.

Kalash Valley

کالاشی ها، کاملاً متفاوت از سایر فرهنگ های پاکستانی، یک ملت بت پرست هستند که گفته می شود فرزندان چهار سرباز یونانی از ارتش اسکندر هستند. مشاهده شیوه دامداری و تولید میوه در دره کالاش، لباس سنتی و جشنوارهایی که در طی آن شگفتی های طبیعی را جشن می گیرند، بسیار هیجان انگیز است. از سوی دیگر مردم کلاش همیشه منتظر پذیرایی از میهمانان هستند.

Kalash Valley

3. ذهن خود را از افکار اشتباه خالی کنید

این فکر اشتباه را ز خود دور کنید که سفر به مناطق شمالی پاکستان به تنهایی امکان پذیر نیست. در طول مسیر شما، راهنماهای گردشگری و مردم بومی زیادی وجود دارند که بزرگراه ها و مسیرهای عبوری را مانند کف دست خود می شناسند. این افراد همیشه با روی باز آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند

4. لذت از امکانات گردشگری با کیفیت

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که از سفر به پاکستان نگران هستید باید بگوییم سخت در اشتباهید. صنعت جهانگردی پاکستان در سال های اخیر رونق چشمگیری داشته است و بسیاری از ارائه دهندگان سرویس های گردشگری نه تنها به پایداری بلکه کیفیت نیز روی آورده اند.

از هتل های تمیز و زیبای دره هونزا مشرف به قله های نامتناهی، تا جاده های چشمگیر در امتداد بزرگراه نمادین کراکروم، موزه های عالی در لاهور و … همگی نمادی از آن است که همه چیز در پاکستان آماده پذیرایی از یک گردشگر می باشد.

10 five star hotel in GB pakitan

در پایان یادتان باشد مهمان نوازی بخش بزرگی از فرهنگ پاکستان به ویژه مناطق شمالی پاکستان است. بنابراین آماده باشید مردم محلی در بدو ورود از شما به عنوان گردشگر خارجی با کیک، شیرینی و چای شیر استقبال خواهند کرد.

منیع: پاکستان اینفو

Sharing the Research!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *